Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'meer uit setup halen' (ID 49501).
De reply is geschreven door farmer tuning (UserID 15893) op 2-5-2008 8:52.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
ohja een hoogtoerige pijp op een gilardoni... dan spuit hij weg onder je vandaan ik draai ipv 10k toeren 12k en in die laatste 2k toeren trekt ie hem net iets omhoog.. alleen je tops word ook hoger..
hoe meer trekkracht , des te meer snelheid , voor optrekke moet je veel toeren maken maar dat word ook weer je snelheid. je kan dat weer oplossen met de overbrenging dus grotere/kleinere tandwielen.
ik zat te denken wat nou als je hem extreem laat trekken en je tops nou rond de 70/80 licht en je wiltt hem echt standaard hebben.. kan je dan niet de laatste versnelling uit de versnellingsbak halen ? dan doet hij het normaal alleen hij mist 1 versnelling
aah jooh we halen even een tandwiel uit je bak. doe ej ff. denk er wel aan dat tandwielen bewegen met schakelen. ik zou er niet aan beginnen. want die 6de vern is er om het toeren gebied op te vangen. daar moet je dus niet teveel aan gaan klooien. ik zou zeggen andere uitlaat en geen hpi maar een zo zo zwaar mogelijk vliegwiel. de meeste crossmotors hebben dat ook of hadden het tenminste. en heel licht vertanden en je uitlaat poort tunen. maar zoals er al gezegt is meer toeren is meer koppel maar meer toeren is ook meer snelheid. mijn conclusie
geen hpi: zo zwaar mogelijk vliegwiel
bak lekker laten zitten: wel buiten anders vertanden
poort tunen: verbreden tot 65% boring ofzo
andere uitlaat: opmaatje is denk ik de beste oplossing
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved