Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nicasil/Gietijzer ' (ID 49401).
De reply is geschreven door sproeiertje (UserID 3205) op 24-4-2008 23:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Nicasil gaast juist sneller kapot bij een vastloper. Het is maar een heel dun hard laagje over zacht aluminium. Kantel de zuiger bij een vastloper (echte vastloper dus, geen warmloper) dan springen er zo stukken nicasil uit omdat het aluminium achter het dune laagje vervormt en het nicasil kan dat niet: knapt. Bij een gietijzeren is de wand overal even sterk en er zullen niet snel stukken uit knappen.

Ze zijn wel minder warmloop (kras)gevoelig, dan blijft de wand meestal wel heel en gaat de zuiger kapot. Bij een gietijzer is het van allebij een beetje. komt je zuigerveer in een poort, dan knapt nicasil zowiezo af, bij een gietijzeren kun je nog wel is geluk hebben.

Bij een gietijzeren ben je voor 20 euro klaar voor een hoonbeurtje bij een nicasil ben je 150 euro verder. (ex zuiger)

nicasil hoef je bijna niet warm te rijden, een giet ijzeren wel. Maar de dr70 is redelijk laag toerig, dus als die netjes in gereden is hoef je je echt geen zorgen te maken om het warmrijden. Bij een hoogtoerige gietijzeren cilinder wel.



Gietijzer is echt een bus die er ingeperst is,Daarom vliegen er geen "stukken" uit een gietijzeren cilinder
Het is goed te honen. loop eigenschappen zijn goed. Vastlopertje kan je over het algemeen wel redden.

Nicasil is een laagje van 0.1mm dik, het is super hard en daarom onzettend bros. Het maakt een ontzettend groot verschil door welk bedrijf de wand gezet is,(Er zijn mensen die met een malossi speed 20 zuigers hebben verbruikt... met nos)

Daarnaast heb je gewoon veel factoren bij een nicasil cilinder waar je rekening mee moet houden..

-Zuigerspeling
-Squish te strak hebben
-De cilinder warm laten worden
-Te arm mengsel
-Materiaal zuigerveren

Nicasil heeft hele goede loopeigenschappen, en kwa slijtage gaat het lang mee.Het is te honen,maar dan met een diamanthoon en dan heet het de cilinder: poetsen. Het is alleen om de cilinder op te frissen en een zuigermaat groter te kunnen monteren(gaat per duizendste)




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved