Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 17-4-2008 14:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Uit je uitlaat ontsnapt ook energie in de vorm van onverbrande C-H verbindingen en nog verder degradeerbare gassen.
Het is nu zo, dat als je het optimum verbruik wil, je je aan een snelheid van ca 90 km/h zult moeten houden.
Grote cilinderinhouden bevorderen ook de goede verbranding niet, dat ken je wel van die zuipende Amerikanen. Optimaal is een cilinderinhoud van ongeveer 300cc.
Samengevat...wil je harder moet je je niet echt focussen op een betere verbranding, het optimum voor verbruik is een totaal ander optimum als deze voor de snelheid.



wist jij.
dat die huisgrote scheepsmotoren , een vd efficienste motoren van het moment zijn ?

en brommerblok het minst eigenlijk

wil je sneller of het snelst.

wil je sneller kun je een ding appart aanpakken , wil je het snelst moet je alles eraan doen.

zoveel mogelijk brandstof zien te verbranden.
zoveel mogelijk energie uit die brandstof zien te krijgen.
de energie die vrijkomt zoveel mogelijk omzetten in vermogen aan de krukas.
het vermogen aan de krukas zoveel mogelijk over laten komen aan het achterwiel.
zo min mogelijk verliezen.

je kunt niet iets even verwaarlozen, als een ander dat niet doet gaat hij je keihard voorbij..

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-4-2008 om 14:22 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved