Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door Uncle BLAM (UserID 10001) op 17-4-2008 1:08.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]

Verder mag uncleblam me eens uitleggen hoe het kan dat ik met mn xr hetzelfde vermogen haal als origineel, al dan niet meer, met een brandstofverbruik van 1:25 bij keihard doorrijden...
terwijl standaard dan ongeveer 10km minder doet met een liter...

zodra je meer energie uit je brandstof haalt heb je toch meer vermogen?

brandstof bevat bijv 1000kj aan energie, een normale motor haalt daar bijv. 800kj uit, waarvan 1/3 effectief vermogen wordt, als ik 900kj eruit haal waarbij ik wederom 1/3 effectief vermogen heb heb ik bruto toch al meer vermogen of niet dan? gewoon echt puur op het niveau van de energie die je eruithaalt...

maar nu begin ik te twijfelen... als de brandstof volledig verbrandt, komt dan alle energie die eruit te halen is er ook uit? dan klopt mijn verhaaltje niet




als je de brandstof 'beter' verbrandt krijg je meer vermogen, dat is ook het principe van moderne auto's die rijden tegenwoordig al 1:16 terwijl de auto's vroeger slechts 1:16 haalden

door modernere technieken toe te passen zoals inspuiting ( en nog vele andere technieken ) kan men meer energie halen uit dezelfde hoeveelheid benzine en dus wordt een motor zuiniger -> meer vermogen uit een x hoeveelheid benzine is minder ver je gas in trappen en daardoor minder verbruik op een x aantal km


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved