Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 17-4-2008 0:12.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


1:18 voor benzine is echt veel te hoog, diesels hebben zo'n verhouding. Ik hoop niet dat jij het dieselproces in jou cilinder wilt hebben, maar ik zou iig niet voorbij de 1:14 gaan.

Pompverliezen verminder is wel vermogenstoename, er gaat immers minder vermogen verloren, dus houdt je meer over aan de krukas.



niet te snel roepen...de volgende generatiemotoren werken op het dieselprincipe maar dan met benzine, wat een veel mooiere verbranding geeft en waarbij 1:18 wel degelijk mogelijk is (want het werkt als een diesel... dus dan begrijp je het wel...)

kortom..hoe kan iets gaan pingelen als er geen brandstof in de verbrandingsruimte is.... totdat het nodig is om te verbranden...

mercedes en BMW zijn er wel aardig mee op weg, had wat mooie plaatjes in vakblaadjes gezien met verbrandingsmeuk enzo en je zag echt een geleidelijke verbranding ipv een golf vanaf de bougie dus dat lijkt wel rendabel.

Verder mag uncleblam me eens uitleggen hoe het kan dat ik met mn xr hetzelfde vermogen haal als origineel, al dan niet meer, met een brandstofverbruik van 1:25 bij keihard doorrijden...
terwijl standaard dan ongeveer 10km minder doet met een liter...

zodra je meer energie uit je brandstof haalt heb je toch meer vermogen?

brandstof bevat bijv 1000kj aan energie, een normale motor haalt daar bijv. 800kj uit, waarvan 1/3 effectief vermogen wordt, als ik 900kj eruit haal waarbij ik wederom 1/3 effectief vermogen heb heb ik bruto toch al meer vermogen of niet dan? gewoon echt puur op het niveau van de energie die je eruithaalt...

maar nu begin ik te twijfelen... als de brandstof volledig verbrandt, komt dan alle energie die eruit te halen is er ook uit? dan klopt mijn verhaaltje niet




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved