Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ontsteking tsx' (ID 48974).
De reply is geschreven door Uncle BLAM (UserID 10001) op 13-4-2008 3:00.
bij een TSX kun je wel degelijk de onsteking beïnvloeden door het vliegwiel er anders op te zetten
de cdi meet wanneer de spanning op het hoogst is en dan komt de vonk, de hoogte van de spanning wordt bepaald door het moment dat de magneet er langs gaat, als het vliegwiel wordt verplaatst ligt het moment van de hoogste spanning dus ook op een ander moment, aangezien de magneet vroeger of later langs de spoel gaat
een spie is er alleen voor om het vliegwiel op de juiste manier te plaatsen en NIET om het vliegwiel tegen te houden
als je het vliegwiel niet goed vast draait wordt je spie gewoon door de helft geslagen en verdraait het vliegwiel, de konische as en de konische vliegwiel bus passen precies op elkaar en door ze tegen elkaar te draaien blijft het vliegwiel door de wrijving op z'n plek
( vandaar dat 'ie ook alleen met een trekker eraf wil )
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved