Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'honda ss70 begrenzer' (ID 49080).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 11-4-2008 17:10.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


waarom komen ze normaal er dan wel mee door de keuring heen??

en waarom als je een brommer begrenst zou dat niet mogen dus??


Heel formeel gezien is het zo: Jou brommer heeft een typegoedkeuring, zo is hij, en zo moet hij blijven. Als jij een 12 milimeter carburateur had, en er dan een 18 milimeter carburateur met een 12 milimeter busje op zet, heb jij formeel gezien geen typegoedkeuring meer.

Maar aangezien het te veel werk is om te controleren hoeveel milimeter een carburateur is, testen ze meestal alleen maar de topsnelheid.

Als de keuring echt grondig zou gebeuren, en alles word nagecheckt of het wel origineel is, dan zou de brommer niet door de keuring komen met zo'n buisje.



Maar ontopic: Wil TS een permanente of een schakelbare begrensing hebben? Anders is een eurobegrenser wel een oplossing. Voor een permanente begrensing zou ik geen electronische begrenser kiezen, maar een mechanische. Ringetje in je spruitstuk, prop in de uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 11-4-2008 om 17:12 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved