Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'De Snelste 50cc brommer die er is!!!!!' (ID 8213).
De reply is geschreven door YAMAHAFREAK (UserID 1224) op 25-3-2003 20:40.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

BTW. Al die mensen die het hier over vermogens hebben, zijn die dan gemeten met een DIN of een SAE bank? Is nogal een verschil.

Ik had het iig over SAE.


Even voor de 'dommere' mensen:
DIN (Deutsche Industrie Norm) Pk's worden gemeten aan t achterwiel, SAE (Society of Automotive Engineers) PK's worden gemeten aan de krukas. Vandaar dat je altijd meer SAE PK's hebt als DIN PK's...

Quote:

Kreidler Grand Prix machine:

Motor:
E?n cilinder - tweetakt
bxs 40,0 x 39,7
Compressie - 16,0:1
Koeling - vloeistof
Roterende inlaat
Krukas 2x gelagerd met kogellagers
Carburateur: Bing 28 mm
Mengsmering (1:25)
Electronische ontsteking, merk Kr?ber, Thyristor
Bougie: Bosch W370
Batterij 12V 5,5 Ah
Kickstarter (links)
Tank:: 6,0 liter
Gewicht: 56 kg

Prestaties:
Maximum vermogen: 14,2 kW (19,0 pk) bij 19.400 omw/min
Specifiek vermogen: 284 kW (364,4 pk)
Maximum koppel: 12 Nm (1,3 kgm) bij 15.000 omw/min.
Topsnelheid: 185 km/h

Transmissie:
Meervoudige droge platenkoppeling
6 versnellingen klauwschakeling
Primaire verhouding: 1: 3,65
1e - 2,33
2e - 1,76
3e - 1,45
4e - 1,26
5e - 1,14
6e - 1,07
Secundaire verhouding: ketting - 16:39

Wielophanging:
Dubbel wiegframe

Voorvork:
Kreidler van Veen, schroefveer, totale veerweg 65 mm

Achterelementen:
Betor, veerweg 55 mm in 3 standen instelbaar

Besturing:
Voorvork - kegellagers
Achtervork - kegellagers

Remmen:
Voor:
enkele schijf
diameter: 210 mm
bediening: hydraulisch
Achter:
enkele schijf
diameter: 190 mm
bediening: hydraulisch

Wielen en banden:
Voor:
Metzler met binnenband 2.00 x 18
Achter:
Metzler met binnenband 2,25 x 18

---

Dit is de snelste Kreidler van Veen die ik kon vinden, maar dit is de 6 versnelling versie, dr is er dacht ik ook een met met 12. Kheb een heel bestandje op mn computer staan over hoe deze snelle Kreidlers tot stand zijn gekomen, een hele beschrijving van de ontwikkelingen in de race-seizoenen enzo, op zich best leuk om te lezen, maar ik heb er geen internetadres meer van helaas.

Kan iemand trouwens uitleggen wat het verschil is tussen "maximum vermogen" en "specifiek vermogen"?

En voor de doe-het-zelvers:

home.wanadoo.nl/kreidler01/tuning/opvoeren.html

Ook leuk



Is dat een diesel ofzo??? 16:1 . Jesus wat een compressieverhouding. Zeker geen bougie nodig?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved