Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cilinder koppen honda mb' (ID 49011).
De reply is geschreven door gekke henkie (UserID 8674) op 8-4-2008 19:09.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
166s heeft origineel een diameter van zo'n 39 mm en is bedoelt voor 50 cc. heb je 166f dan is de diamter 45 mm en is bedoelt voor 70 cc.

hogedruk word het pas als je hem afvlakt, dat kan ik zo niet zien vanaf de foto of dat bij 1 gebeurd is, maar dan is het een hele kleine verbrandingskamer.



Bullshit!

Ik heb ze allebei gehad, allebei 39mm, maar de een heeft gewoon een kleinere verbrandingskamer, en ook de radius richting de bougie is anders (dubbele radius min of meer) Degene met de kleinste inhoud is dus de hogedrukkop, dit kun je eventueel nog meten door er een bougie in te draaien, de verbrandingskamer vullen met vloeistof (ik pak meestal spiritus) en dan kun je het volume van je verbrandingskamer bepalen. Hiermee kun je ook je compressieverhouding uitrekenen, en daar kun je weer een beetje van afleiden of de boel niet te warm zal gaan worden.


Oh trouwens, op je eerste 2 foto`s zijn je kopjes al gevlakt, dus een hogere compressie heb je waarschijnlijk zowiezo al.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved