Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ontsteking tsx' (ID 48974).
De reply is geschreven door TSX-Rider (UserID 14255) op 8-4-2008 14:48.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
ontstekings plaat moet je gewoon tegen de klok in draaien tot 'ie niet verder kan, dat is op z'n vroegst en daar loopt 'ie goed op zowel met de standaard cilinder als met een 70cc

ik vermoed dat het probleem ergens anders aan ligt

( luchtschroef op de carburateur helemaal in draaien en dan anderhalve slag terug, gasnaald in de middelste stand )

alles ff controleren,
- is er valse lucht doordat de carburateur flens krom is ?
- is de bougie nog goed ?
- is de bougiedop nog goed, die kan stuk zijn waardoor 'ie alleen op hoge toeren de vonk doorgeeft
- maken alle stekkertjes goed kontakt ? en heeft de bobine een goede massa ?

succes



De carbflens is idd krom maar daar zit goede pakking tussen, en met deze carb deed hij het eerst ook dus dat is het niet.
Bougie is net nieuw, hittegraad 8.
Dop is ook nog goed want hiervoor deed die hte ook gewoon
Precies hetzelfde voor de bobine.

Maar jij zegt dus de grondplaat tegen de klok in draaien, dan staat hij op sn vroegst en dan moet hij het doen. Maar dit klopt tog niet? want je moet hem tog met de klok mee draaien om hem op zn vroegst te zetten? Dit heb ik nu namelijk gedaan. En het vliegwiel?, moet je die op de originele stand laten staan met de spie er tussen? of niet, want die heb ik ook verzet.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved