Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '2 carbs achter elkaar?' (ID 48969).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 7-4-2008 0:51.

als je ze achter elkaar zet heb je 2 venturi's met daartussen een heel inefficient stuk

ga daar maar eens over nadenken

idd beter een grotere of parallel.

in auto's dual stage heeft weer met andere dingen te maken... dat is omdat de primaire injectoren een bepaald bereik hebben, als je dat te hoog maakt kun je het niet meer nauwkeurig afregelen in de lage toeren... zelfde als dat je een nokkenas hebt die een achterlijk lange openingstijd heeft waardoor dat ding niet meer fatsoenlijk stationair kan lopen omdat de kleppen te lang open staan.


die doucheinjectoren zorgen er dan voor dat je bij de hogere toerentallen meer brandstof krijgt.

Bij een carburateur is dit zwaar overbodig omdat dat heel anders werkt maar zal de luchtstroom altijd in een bepaalde verhouding staan met je brandstoftoevoer, dus als je carb het qua brandstof niet meer bij kan benen, kan ie het ook niet met de lucht bijbenen, en moet je dus sowieso een grotere carb.

Een té grote carb zorgt dan dat je bij lagere toeren niet meer toekomt, en in zo'n geval gebruik je dus een tweede carb, die tevens meer lucht geeft, maar dat werkt alleen als je het parallel doet.

Als je ze achter elkaar zet, zullen ze toch echt beide even ver open moeten gaan op het zelfde moment, anders bepaalt de 2e carb gewoon hoeveel gas je geeft en aan de hand van die luchtstroom geeft de eerste carb dan weer extra benzine...moet je dus met idioot kleine sproeiers gaan kutten, het is niet af te regelen enz enz... en je zit met die inefficientie tussen de venturi's....je hebt als het ware 2 bottlenecks terwijl 1 al teveel is



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved