Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'veel rare problemen Yamaha DT (50mx)' (ID 48637).
De reply is geschreven door Uncle BLAM (UserID 10001) op 21-3-2008 23:15.

gehoond betekent dat de cilinder is opgeboort naar een iets grotere zuigermaat, dat laat je doen als 'ie b.v. versleten is en doordat de zuiger dan iets groter is of beter aansluit kan het zijn dat je een andere sproeier nodig hebt

het beste kun je alles nakijken of alle pakkingen rondom de carburateur nog goed zijn of die vervang je ( niet zo duur )

met grotere of kleinere sproeier wordt bedoelt de sproeier waar je gasnaald boven zit ( de grote )
de kleine/andere sproeier is alleen voor stationair draaien en hoef je nooit te vervangen, het stationair lopen kan je beïnvloeden door luchtschroef maar dat kan je pas doen als de grote sproeier de juiste maat heeft

kortom als je de brommer goed hebt afgesteld met de grote sproeier kun je 'm fijn afstellen met de luchtschroef

als de brommer warm is en je rijdt 30 tot 35 km/h in de juiste versnelling met normale toeren ( wss de 3e versnelling )
moet de brommer viertakten ( steeds elke slag en slag overslaan ) of net niet meer viertakten
Als de brommer bij snelheden onder de 30 km/h prima loopt is de sproeier té klein ( grote sproeier ) en moet er een iets grotere in b.v. van een 85 naar een 87, dus twee maten en dan weer proberen


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved