Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door Henk MT5 (UserID 12752) op 19-3-2008 12:52.

wat mij nog een praktisch probleem lijkt met uitlaatpoorten aan de achterkant van de cilinder, is om de lengtes van de uitlaatpoorten gelijk te houden. Dit is wel belangrijk voor het terugkaatsen van de uitlaatgassen in de uitlaat. Bij een lengteverschil in de poorten gaan de verschillende drukgolven elkaar dwars zitten in de uitlaat waardoor een uitlaat zeer moeilijk te bereken wordt.

Dit zou opgelost kunnen worden door de uitlaatpoorten aan de achterkant wat eerder open te laten gaan, zodat de drukgolf van deze poorten de uitlaat tegelijk met de voorste poorten bereik. Dan is echter wel het idee van symmetrische spoeling weg waardoor de spoeling ook weer onberekenbaar is.

Het is mss maar een heel binair bedacht probleem maar je zal toch een goede drukgolf in de uitlaat nodig hebben om de onderdruk in de uitlaat te krijgen zodat de uitlaatgassen goed weg spoelen. En een overdruk op het moment dat de spoelers sluiten, om de inlaatgassen binnen te houden.

Ow sorry zit weer niet na te denken. je kan natuurlijk ook met meerdere uitlaten werken.

Dit bericht is gewijzigd door Henk MT5 op 19-3-2008 om 13:01 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved