Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 18-3-2008 20:42.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


nee, je haalt op zo'n moment méér energie uit dezelfde hoeveelheid benzine er komt dus meer energie vrij én meer vermogen

( de ideale compressie verhouding voor benzine ligt rond de 1:18 )

maar pompverliezen verminderen is niet een vermogens toename, de druk boven de zuiger effectiever gebruiken kun je op twee manieren zien :
1 compressie omhoog en daarmee de druk effectiever gebruiken
2 de flow verbeteren en daarmee de druk boven de zuiger beter gebruiken

maar het punt waarmee het begon was of Luc Foekema méér mengsel ging verbranden en ik denk dat een betere flow ervoor zorgt dat je meer mengsel gaat verbranden en daardoor veel harder kan met dezelfde motor
en dat staat niet in verhouding tot b.v. alleen meer compressie


1:18 voor benzine is echt veel te hoog, diesels hebben zo'n verhouding. Ik hoop niet dat jij het dieselproces in jou cilinder wilt hebben, maar ik zou iig niet voorbij de 1:14 gaan.

Pompverliezen verminder is wel vermogenstoename, er gaat immers minder vermogen verloren, dus houdt je meer over aan de krukas.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved