Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Puch met Turbo' (ID 48519).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 18-3-2008 20:23.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


voila, kijk is iets boven het midden van de pagina:
http://www.brommerfo...ects/detail_main/510

vind ik toch best een flinke expansie uitlaat


EDIT: ooh en idd een turbo op een 2takt is niet te doen (zeker niet voor iemand die dat van ze vriendje had gehoord...) mocht er toch uitgewerkt worden, dan is het met een supercharger, waarschijnlijk een rotterende inlaat en een REMluchtsproeier (variable sproeier afhankelijk van onderdruk) zaten in oude solex auto's (Weber carburateurs)

is idd wel grappige stof om over na te denken.

EDIT2: :P een linkje voor het geval je iets van de werking van zoon REMluchtsproeier wilt lezen:
http://www.solex.nl/carburateur.htm


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-3-2008 om 19:46 uur.



Modernere autocarbs werken allemaal met onderdruk om mengsel te leveren.

En je kunt wel een carb gebruiken met een turbo, kun je het beste een draw-through systeem bouwen, waarbij de turbo of de compressor de lucht door de carb zuigt. (Omdat je anders geen drukverschil hebt achter de turbo, en de carb dus geen benzine afgeeft)

Verder is een turbo bouwen op een bestaande, 1-cilinder 2-takt gewoon niet te doen. Tenzij je een gigantische berg geld er tegen aan wilt kwakken.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved