Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 17-3-2008 18:52.
Zeer mooi, ook al snel tot een prototype gekomen.
maar wat ik mij toch afvraag is waarom er in de 2takt wereld niet gebruik wordt gemaakt van conische zuiger/cilinder zonder zuigerveren, waardoor de compressie pas later plaats vind en dus minder weerstand wordt ondervonden.
dit wordt natuurlijk al lang gebruikt in de RC brandstof motoren die op methanol en nitromethaan lopen.
Daarmee worden dan ook belachelijke toerentallen gehaald
mijn vraag is dus, waarom niet bij 50cc+ ??
Zelf dacht ik aan slijtage? want de houdbaarheid van zoon motortje is soms maar 15 uur.
maar dat is niet echt een probleem in de motorsport dacht ik zo.
verder snap ik natuurlijk dat als je iets groter op schaal maakt dat de materialen kwa sterktes dan verschillen.
toch denk ik dat in de tweetakt wereld nog meer uit zou kunnen worden gehaald.
EDIT: en de brandstof, waarom wordt er nog steeds op benzine gereden ipv methanol met nitromethaan bijv.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-3-2008 om 18:52 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved