Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Paar vragen over honda-blok, die ik krijg aangeboden.' (ID 48398).
De reply is geschreven door Fabio (UserID 10079) op 8-3-2008 20:15.

iig niet je koppeling laten schieten, hij start wel maar goed is het niet!

Ik denk dat je voor 20¤ niet al te veel kan verwachten. Zolang de krukas goed is, dus geen speling op het big-end, heb je die 20¤ er al uit. Big-end lager is het naaldlager tussen de krukaswangen. Een beetje horizontale speling is niet erg, maar is dit te erg dan heb je waarschijnlijk ook verticale speling.

De code 166-s betekent dat het een orginele kop betreft, gewoon 50cc, mits niet vergroot. 166 staat op veel onderdelen voor mb en mt. De s staat voor lage druk kop, je hebt de f kop, die heeft een hogere compressie. Ik heb deze eigenlijk nog nooit in 50cc uitvoering gezien. De f-koppen die ik voorbij heb zien komen waren allemaal 70cc koppen. Ik neem aan dat ze wel bestaan in 50cc uitvoering, want het zijn als het goed is ook orgineel honda koppen. En 70cc hebben ze niet gemaakt voor een mb en mt, dat is allemaal aftermarket.



Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 8-3-2008 om 20:19 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved