Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'honda mb 12 volt licht via accu' (ID 47498).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 2-3-2008 20:03.

Toch nog ff kickje. accu laad namenlijk niet bij terwijl ik nu alles precies heb zoals in begin post.

Het doel van de ombouw is:
1: gelijkstroom licht
2: 12volt systeem
3: licht via accu zodat het niet meer doorbrand als ik 11000 toeren maak met 24 volt lampen.
4: moet stroom snoepen van spoel tijdens lopen ipv enkel licht van accu trekken en accu bijladen met spoel

het is een oud type bedrading dus er zit geen sp reg op origineel, enkel gelijkrichter. Nu dus een bruggelijkrichter, voor meerdere wisselspannignsbronnen (normaal maar 1 draadje vanaf spoel die accu bijlaad, en 1 losse voor het licht, die niet via accu gaat.

meesten knopen dan hun weerstand aan het stuur aan de gele draad, maar die had ik dus netjes op de roze draad, zoals origineel. Zodat de spoel de originele gelijkricther niet smelt zodra je het licht uitzet.

Die schakeling lijkt idd dat ik die nodig heb, maar waarom kan ik niet gewoon een bruggelijkrichter op mn spoel zoals standaard een gewone gelijkrichter en hoe regel ik het uitput voltage van de bruggelijkrichter? als ik nu de accu meet als ie uitstaat, zonder verbruikers is 12,09 v en met enkel neutraal lampje tijdens lopen is ie 11,95v oid. lijkt wel of de bruggelijkrichter nu gewoonweg niets geeft vanaf de + aansluiting, terwijl ik alle andere aansluitingen op weerstand heb doorgemeten (en de brugcel diodes zelf ook, geen breuken dus, en tijdens lopen komt er wisselspanning op brugcel van beide spoel draadjes)

dus ik snap niet helemaal wat ik nou verkeerd doe, als elektronica noob zijnde..




heb nu weer originele spoel erop, wit en geel op mn 10a 100v bruggelijkrichter, en de accu laad bij en licht werkt via accu en allez = nu flex.


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-3-2008 om 11:29 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved