Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vermogen voor de powerband weg.' (ID 47908).
De reply is geschreven door fluitpoort (UserID 16360) op 12-2-2008 13:14.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Hang nou je originele uitlaat weer eens terug dan, mits ie onbegrensd is of je het geen punt van hem te onbegrenzen en stel em daar op af,
Probeer mischien een vforce membraan of iig een 6klepper met carbon kleppen, weetniet wat voor membraan je nu hebt.
Als je die dingen nou 1 voor 1 doet en testritje maakt en wat documentatie opzoekt krijg je mischien ook gelijk wat inzicht in de werking van bvb membranen of uitlaten, waardoor eindeloze vragen als "welk membraan/uitlaat is de beste voor mijn cilinder" vermeden kunne worden in de korte termijns toekomst 
Want kijk je kan nog zon goeie cilindor hebben, als de rest van je spullen er niet voor gemaakt/afgesteld zijn dan valt rendement ver te zoeken.
maar iig hij werd dus niet tegengehouden door de uitlaat, maar door je cilinder. 
hij word nu wel tegengehouden door je uitlaat.
Jij koopt een uitlaat die gemaakt is voor op et circuit, en vind et raar dat er op lage toeren niet mee te rijden valt
weetje uberhaupt wel iets van 2 takt, zoniet waarom heb je dan die uitlaat precies gekozen voor straatgebruik?
Weetniet helemaal of je het weet maar op et circuit vervangen ze wel erg vaak dingen als bvb zuigers, weetniet of jij dat ook van plan bent.
je squish kan natuurlijk ook enigszins van invloed zijn, echter zou ik zeker oppassen dat je niet teveel compressie krijgt dan zul je nl met octaanbooster moeten gaan rijden en/of euro98. oid, anders krijg je kans op zelfdetonatie/ pingelen en dat is een fatala staat voor het arme 100 jaar geleden uitgevonden (vooroorlogse) alombekende verbrandingsmotortje..
Met de oude uitlaat heeft hij het "dode" punt probleem nu ook, ook na het afstellen ja.
Zit een 4klep membraan in, moet gewoon voldoende zijn.
Het was eerst de bedoeling een snellere uitlaat te kopen, kon deze voor een kopie krijgen en achteraf bleek dat ook de cilinder aangepast moest worden, of een andere kopen natuurlijk.
Maar buiten dat, of we nou over een circuit uitlaat of over een straatuitlaat praten, een uitlaat hoort geen dood punt te veroorzaken bij een bepaald toerental, dat er laagtoerig minder kracht is kan ik me nog wat bij voorstellen maar dat het doodvalt alsof de brommer te zwaar vertand is dat hoort natuurlijk niet.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved