Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'radiateurs overdwars plaatsen' (ID 47885).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 11-2-2008 8:21.
in dit topic:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/47879/2
had ik dit al getypt:
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
beter teveel koeling als te weinig. als hij teveel koelt gaat er nix kapot en als ze er toch op zitte zou ik toch voor 2 kiezen ziet er ook nog eens mooi uit
--------------------------------------------------------------------------------
wrong!, te koud is net zo slecht als te warm.
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
tuurlijk gaat je water pomp er niet kapot van dat maakt niks geen verschil of je er dan met 1 of 2 rijd alleen het op temperatuur komen duurt langer maar aangezien je bij de (meeste) crossen al aan het gas mag melken voor je start lijkt me dat ook niet egt een probleem
--------------------------------------------------------------------------------
gewoon doen, zet ze in serie.
het op temperatuur komen is helemaal geen probleem (gaat nog bijna even snel) aangezien er een termostaat tussen zit die opengaat bij ongv 70* (dit werkt dmv, het uitzetten van een parafine olie achtige supstansie, test deze wel even goed met een bak warm water + termometer en dan kijken wanner en of hij goed open gaat), dus is hij kouder als dat dan blijft hij lekker dicht en is er nog geen koeling, dus maakt het nix uit al zouden er 100 radiateuren tussen zetten.
succes,
dus volgende keer wat beter zoeken.
het moet overigens gewoon in serie, want anders neemt het koelwater de weg van het minste weerstand, en die verschild per radiateur, en dan gebruikt hij er maar 1 of minder.
maar vergeet niet dat je een radiateur niet zomaar kunt omkeren, ik weet niet hoe ze normaal zitten? ook zo horizontaal?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved