Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door KaWaReZ (UserID 2391) op 5-2-2008 17:46.

cilinderwand wordt gok ik nicasil, alu is een zeer warmtegeleidend metaal (op koper na geloof ik t meest), maar de cilinder wordt (als het goed is) deels gekoeld door de ingekomen brandstof en deels door het koelsysteem van t blok zelf.
Maar door het "wegvallen" van het hele traject van onder de zuiger door via de spoelpoorten naar binnen zou dit wellicht wat meer invloed hebben dan gedacht?


Wat ga je gebruiken als inlaatsysteem?, afgezien van waarschijnlijk de roterende inlaat)
injectie/vernevelsysteem, carburateurs, emmer benzine met slang?


De wervelingen onder je zuiger wil je "niets" mee doen. (volume in krukasholte wordt wel "variabel". Anyway, wat doe je met de smering van de krukas en wellicht belangerijker: het naaldlager?


Nog terugkomend op de uitlaten : één voor en één achter... het "inlaatsysteem" wordt dan op de zijkant gemonteerd?

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 5-2-2008 om 17:48 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved