Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door KaWaReZ (UserID 2391) op 1-2-2008 13:22.

Heb m meteen even sticky gemaakt Luc

Als t meezit kom ik zondag even naar je standje, bennamelijk heel benieuwd over t inlaattraject.

Net even het hele stuk gelezen

Desaxatie wilde ik aankaarten, is al behandeld... Ga je daar nog wel wat mee doen?

Wat doe je met de wervelingen/drukken die ontstaan onder de zuiger?

Hoe moet ik me het uitlaatsysteem voorstellen? (indien 4 pijpen, aangezien deze tov elkaar hetselfde moeten zijn (Als een kroon omhoog en vervolgens al dan niet samenkomen en richting achterwiel?)

Waarom 4 poorten en niet 3 (of 5?) (tafel op 3 poten staat "stabieler" dan op 4, als je begrijpt welke kant ik op wil).

Wat doe je met de inlaat? membraan wordt lastig als je boven de 13k uit wilt komen (zwevende kleppen)... roterende inlaat of iets nieuws/alternatiefs?


Ik ben nog niet helemaal gerustgesteld over de gasstromen, waarbij martijn terecht de opmerking plaatst, dat het ene als een muur voor het andere kan fungeren. (Verschil temperatuur, wat voor effet dat zal hebben op expansie van uit/inlaatgassen?).



Over het kromtrekken: Koeling blijft belangerijk, al zou het cilindertje in theorie gelijkmatig warm worden en warmte afstaan, hoe groot is het verschil in temperatuur aan "voor" en "achterzijde" wanneer er daadwerkelijk mee verplaatst wordt?

edit:
Modmessage: Onzin/nutteloos posten = ban


Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 1-2-2008 om 13:23 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved