Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 30-1-2008 13:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
[...]

Oke, maar zit er niet een idee achter zegmaar, dat je er nu meer uit kan halen, dat je beter kan afstellen, dat je ook minder gebruikt, zegmaar op toerental van een normaal 2t blok?
Of is het blok zegmaar dan echt afgesteld op die enorm hoge toeren?

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 29-1-2008 om 14:54 uur.


Nee, het idee is dus om meer te gebruiken op hoge toerentallen. Want meer benzine verbruiken = meer energie die vrijkomt = meer snelheid. En dat is wat je wilt bij een sprinter.

En ja dit blok word echt afgesteld op enorm hoge toeren. Om het simpel te zeggen: Een sprinter heeft zegmaar 2 toerentallen waar die op loopt. Stationair en vol gas. Je staat stationair te wachten bij de streep, en als het licht op groen gaat geef je gas en ga je zo snel mogelijk naar de eindstreep.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


jo leef jij ook nog

ik heb mijn twijfels over de zuigende werking van de uitlaat. De enige manier waarop de uitlaat kan zuigen is door de stroming van de uitlaatgassen van de vorige slag.

Verder verklaart jouw antwoord mij nog niet waarom het de uitlaatgassen zullen zijn die via de uitlaatpoort verdwijnen en niet de inlaatgassen, terwijl de uitlaatgassen eigenlijk bovenin de cilinder worden opgesloten door het verse mengsel.

Luc zegt dat als je het idee hebt dat de uitlaatgassen er direct uitgaan het systeem niet voldoende symmetrisch is...

daar snap ik het verband ook niet echt tussen...de symmetrie van de poorten heeft daar toch geen drol mee te maken?


maargoed...beter gaat het gebouwd worden, gaan we het wel zien



Ja ik leef ook nog. Post hier alleen niet veel meer, voornamelijk door het niveau van wat mensen hier. Doet me denken aan een kleuterschool


De symmetrie van de poorten heeft wel te maken met de flow van de gassen. In hoeverre dat invloed heeft op de spoeling zou ik niet weten, daar heb ik geen verstand van.

En ja, een uitlaat zuigt inderdaad door de stroming van de gassen van de vorige slag. Dat is de werking van een goede expantie pijp. Het mengsel zal volgens mij niet door de uitlaatpoorten gaan door de spoelsnelheid en -richting. Maar ook hier heb ik weinig verstand van. Herhaal alleen maar wat ik gelezen heb.

En inderdaad. Het moet gewoon gebouwd gaan worden, en dan zullen we zien of en hoe het loopt. Ik ben in ieder geval benieuwd.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved