Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'een 2takt ombouwen naar zonneenergie' (ID 47600).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 30-1-2008 8:41.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]



probleem daarvan is dat je dus én water én stroom mee moet nemen. en beide zijn nodig om energie op te wekken. wat wli je met die waterstof doen dan? verbranden?

even van stroom (waaruit je dus een rendement van bijv. 90% zou kunnen halen door direct elektromotor erop te gooien) naar waterstof, om dat te gaan verbranden met een rendement van 30%?

niet slim niet slim... dat werkt alleen als je de waterstof zelf al handig mee kunt nemen, en dat was vlgs mij al een aardig probleem.

werkt een brandstofcel btw niet zo? tank met waterstof wat reageert met zuurstof uit de lucht waardoor er energie vrijkomt en water overblijft?
dan heb je dus je 'energie' bij je, in pure vorm, waarmee je met je omgeving dat samenvoegt tot bruikbare elektriciteit. weet niet wat voor rendement een fuelcell heeft maar dat zal ongetwijfeld heel hoog zijn.

kortom... fatsoenlijke waterstoftank uitvinden



Joah, brandstofcel werkt wel ongeveer zo :P. Nadeel is dat we op dit moment nog een kast van 0,8*0,8*2 meter nodig hebben om 7 kW op te wekken. Nou heeft een brommer wat minder nodig, maar je snapt wel wat voor een ruimte het inneemt.

Brandstofcel heeft rendement ergens tussen de 60% en de 40% afhankelijk van de belasting, hoe meer belasting des te lager het rendement.

Waterstof is ook een energiedrager, en geen bron, je moet het eerst maken om er daarna weer energie uit te halen. Het is dan dus slim om iig met een brandstofcel de energie er weer terug uit te halen, dan haal je er iig meer uit dan met een verbrandingsmotor.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved