Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Lengte inlaatspuitstuk' (ID 8077).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 18-3-2003 20:16.
Bij een 4T speelt er ook de rol waar je je kracht wilt hebben...
Wil je in de ondertoeren meer kracht moet je je spruitstuk verlengen... er is meer massa op die manier in beweging, en in de lagere toeren zal je cylinder beter gevult worden...
bij hoge toeren is het juist andersom, dan wil je geen grote massa op beweging brengen, dat kost teveel moeite dus heb je een kort spruitstuk....
ideaal zou zijn een variabel systeem.. moet wel mogelijk zijn imho...
edit: ik ben btw van mening dat alles aan je inlaat gepolijst moet zijn, je zit hier niet met supersone stromingen e.d
het schijnt echter wel te helpen om je krukas-wangen groeven in te maken, hier had joost laatst een plaatje van.. scheen enorm vermogenswinst te genereren...
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 18-3-2003 20:18
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved