Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 20-1-2008 2:50.

ik heb het nog een keer gelezen en idd..ik dacht dat er nog een enkele uitlaatpoort was.

Toch gaat dit ook niet werken.
Uitlaatgassen gaan niet vanzelf de cilinder uit, dat moet dmv druk (zuiger die omhoog gaat of vers mengsel wat naar binnen komt) of onderdruk (uitlaatgassen die eruitgezogen worden door de gassen van de vorige revolutie).

Nu zul je zeer zeker een klein deel van de uitlaatgassen verliezen door het volume van de uitlaatgassen (er heerst dus wat overdruk).
Echter, de rest moet je er ook nog uitkrijgen.

Leg mij nu eens uit, waarom jouw uitlaatgassen eruitgespoeld worden door het mengsel, en niet je verse mengsel direct via de uitlaat naar buiten gaat.

Dat het naar het centrum van de cilinder gericht is is voor mij geen argument, ik denk dat de gassen eerder van richting zullen veranderen dan door de massatraagheid écht in het centrum terecht zullen komen.
Aangezien in de ciilinder (en dus ook in het centrum) uitlaatgassen zitten, die verplaatst moeten worden en eveneens een gas is met zegmaar dezelfde dichtheid, zal, JUIST omdat jij symmetrische spoeling hebt het gas juist ingekapseld worden door vers mengsel en gaan je uitlaatgassen dus geen kant op maar zal je verse mengsel direct via de iutlaatpoort verdwijnen.

en dat noem ik inefficient.

Sorry dat ik je idee probeer onderuit te trappen, maar zo werkt het in de wetenschap, een theorie probeer je met tegenvoorbeelden te ontkrachten, en zodra er geen tegenvoorbeeld bestaat is de theorie acceptabel.

Kortom, het zou best kunnen dat je helemaal gelijk hebt, maar hou rekening met redenen waarom het niet zou werken.

Ik denk ook dat dit een van de eerste manieren is die bedacht zijn in een 2t hoewel het moeilijker te realiseren is omdat het een vrij logisch principe is en het wel eens heel plausibel zou kunnen zijn.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved