Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda SS50 aan de praat krijgen' (ID 47307).
De reply is geschreven door Makrolon (UserID 12626) op 15-1-2008 19:31.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
hallo,
ik zit opgezadeld met een Honda SS50 van mn baas die niet wilt starten. Dat ding heeft 2jaar stil gestaan. Dus zowiezo zal ik de carb, tank, luchtfilter goed schoonmaken. Blokolie hoeft niet van me baas, dus dat zit wel goed dan
Van de bougie komt een knappe blauwe vonk af. En hoort het dat als je de neus vlak bij ijzer houdt, dat er dan een vonk vanaf springt? Maar ik neem dus aan dat de ontsteking, condensator en contactpunten in orde zijn. Contactpunten heb ik al lichtjes opgeschuurd en op 0.35 gezet.
Maar nu zit ik een beetje in over die kleppen. Ik had ze geprobeerd af te stellen op 0.5mm, maar nu hoor ik hem erg tikken als ik een trap geef op de kickstart. Ik denk dat ik mijn kleppen heb gesteld met de zuiger op het laagste punt. Ik weet wel dat ik de klep aan de uitlaatkant niet kon bewegen. Nu heb ik het zo afgesteld, dat de ene keer de kleppen goed los komen en de andere keer zitten ze redelijk vast en hebben ze alleen lichte zijwaartse speling.
Maar weet iemand een manier om te controleren wanneer mijn zuiger in de hoogste stand staat?
en zijn er nog meer punten waar ik moet opletten om die SS50 rijdend te krijgen?
kan je het door het bougiegat meten met een schuifmaat oid? of gewoon een schroevendraaier. of misschien met iets flexibels er doorheen gaan want volgends mij zit de bougie er schuin in bij 4t. toch?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved