Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Waterstof / alternatieve brandstof?' (ID 47265).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 14-1-2008 16:04.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


tijdelijke opslag.. daar kon ik eigenlijk ook niks op bedenken. je moet een gigantische en zware tank hebben wil je de waterstof erin houden, daarom vind ik het ook z'n onnozel idee om waterstof te tanken en om te zetten naar electriciteit met zo'n fuel cell

dosering moet lukken met een LPG carb. die moet wss wel een constante druk hebben om goed te kunnen werken, dus daar zal een reduceerventiel voor moeten komen.

ontsteking kun je wel iets bij boren, of een adaptertje maken om hem een aantal cm te kunnen verschuiven



Je moet weten dat waterstof eigenlijk alleen een energiedrager is, je stopt er met elektriciteit energie in, en haalt er doorgaans weer elektriciteit uit. Dat BMW het ook heeft gebruikt als brandstof voor een ICE wil niet zeggen dat dat systeem ook goed werkt.
Tank van die BMW Hydragen 7 was binnen twee weken compleet leeg gelekt, waterstof laat zich moeilijk in een tank houden. Andere oplossing is een tank met metaalhydriden, maar dat staat nog een beetje in de kinderschoenen.
Op school waren er tests geweest met een scooter op 100% H2, maar dat was vrij oncontroleerbaar, voor een betere ontbranding zijn ze overgestapt op een mengsel van H2 en ethanol.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gewoon lpg tankje scoren, MT tank openflexen en daarin plaatsen. (je houd een MT uiterlijk/politie)

en dat op een carb zetten, en oliepomp gewoon op het spruitstuk.


Kan dus niet, lekt het dwars doorheen.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 14-1-2008 om 16:04 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved