Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '70cc charmo cilinder' (ID 8037).
De reply is geschreven door barry (UserID 5) op 17-3-2003 8:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
de antwoord op je vraag weet ik niet maar ik heb gehoord dat die kaio een hele snele is en heelveel toeren rijd, kan iemand dit mischien bevestigen
volgende de berekeningen zijn de poorten gemaakt voor 12-13000 toeren volgens harrie.
echter mijn 70kaio kwam niet boven de 10k uit
dit was met org maximale vervroegde onsteking. had wel veel kracht. liep op mijn mtx sh toch nog 85-90km/h en reed wel fijn.
hans f heeft ook een kaio gehad, en die draaide ook niet echt meer dan 10k en na het tunen 11k.
voor die prijs (70euro, heb hem ook bij vdh gekocht) vind ik hem zijn geld wel waard. alleen als je van plan bent om er elke dag 20km meer naar school te rijden raad ik je het af. aangezien de cilinder erg hard slijt. nu na 4 maand er mee te hebben gereden (elke dag 30km) is de cilinder al weer aan een hoonbeurt toe en een vervangde zuiger...
hans f zijn kaio was van gietijzer met een nikasil wand, mijn kaio is van volledig slijtijzer. er zijn dus 2 typen waarschijnlijk.
ik heb nu malossi (70) er op liggen. en die gaat eigenlijk op alle fronten wel harder. qua optrekken en topsnelheid. de malossie rijd over het algemeen ook fijner. beter verloop van de toeren en toch rustig door de toeren heen janken. als je begrijpt wat ik bedoel.
en het gietijzeren want van de malossi en kaio is een heel verschil, als je het vergelijkt is het gietijzer van de malossi echt keihard en van de kaio gewoon erg zacht. dit merk je ook met dremelen...
oh jah op mijn '70' cc kaio cilinder staat GT4
edit: en met die 70charmo heb ik geen ervaring
Dit bericht is ge-edit door barry op 17-3-2003 8:28
Dit bericht is ge-edit door barry op 17-3-2003 8:29
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved