Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Schuivertje' (ID 46997).
De reply is geschreven door LEGOMAN (UserID 11557) op 28-12-2007 21:23.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rabin20
Nouja, vandaag ben ik dus onderuit gegaan met mijn Derbi GPR. Een beetje schade aan de kappen, nieuwe stuurbalans kapot, en de bovenste plaat van mijn voorvork is gebarsten.
Die onderdelen zijn nog te vervangen. Maar mijn kappen moet ik vanwege de kosten toch zelf gaan doen.
Nou heb ik al best veel gelezen over het zelf spuiten van je kappen maar er blijven mij toch een paar dingen onduidelijk, De kappen hoeven niet kaal geschuurd te worden, maar dof geschuurd.
Er word gezegt eerst met 400 waterproof, daarna 600. Andere zeggen weer, voor kunstof mag je nooit grover als 500. En hoezo moet ik waterproof nemen, moet ik de kappen nat houden tijdens het schuren?
Na het schuren kan ik beginnen met het spuiten. Heeft het nut om voor het spuiten, de kappen eerst nog eens af te gaan met een soort klevend doekje voor enige stofresten?
Ik lees dat mensen die met compressors spuiten dit nog wel eens willen doen. Eerst 2 lagen hechtgrond omdat het kunstof is. Als die gedroogt zijn (+/- 20 minuten per laag) kan ik beginnen met de primer.
Volgensmij zijn de krassen niet al te diep, zeker als ik nog geschuurd heb, dus kan ik dan ook gewoon van die vullende primer nemen? Dan zie je erna volgensmij ook niks meer van de krassen, filler noemen ze dat toch? Hoeveel lagen primer moet ik op de kappen doen? En hoelang ik moet ik wachten tussen het spuiten van de lagen?
Als ik het aantal benodigde lagen op de kappen heb, moet ik de primer dan eerst een bepaalde tijd laten uitharen, of kan ik al beginnen met de eerste laag lak?
Dit bericht is gewijzigd door rabin20 op 28-12-2007 om 21:04 uur.
kappen hoef je niet helemaal kaal te schuren want dat is onbegonnen werk dus gewoon goed overal dof schuren zodat de verf goed hecht
begin maar bij een niet al te grove korrel en dan nog even glad na schuren met 800 waterproof dan gewoon een mengseltje van water en klein beetje zeep gebruiken
al alles mooi glad aanvoelt en je zelf geen oneffenheden meer voelt is het goed zijn de krassen waar je op bent gevallen toch wat diep moet je die een beetje behandelen met plamuur en dan weer mooi strak schuren (beste met een blokje zodat het mooi strak word)
daarna kleefdoekjes halen en voordat je gaat spuiten eerst ontvetten met wasbenzine, als dat is opgedroogd met kleefdoekje erover zodat al het stof eraf is
paar laagjes plastic primer erover doen want dat is beter voor de kappen omdat die wat meer krimpen en uitzetten anders barst je lak er misschien af
als je een hele lichte kleur gebruikt die niet al te goed dekt moet je er nog een donkere primer overheen doen maar bij een donkere kleur die goed dekt hoeft dat niet..
maar ik weet niet of je met compressor spuit? geeft namelijk wel mooiste resultaat
erg mooie faq over spuiten met compressor
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/165
Dit bericht is gewijzigd door r0b_MT op 28-12-2007 om 21:26 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved