Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Schuivertje' (ID 46997).
De reply is geschreven door Djeep (UserID 10240) op 28-12-2007 21:06.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rabin20
Nouja, vandaag ben ik dus onderuit gegaan met mijn Derbi GPR. Een beetje schade aan de kappen, nieuwe stuurbalans kapot, en de bovenste plaat van mijn voorvork is gebarsten. Die onderdelen zijn nog te vervangen. Maar mijn kappen moet ik vanwege de kosten toch zelf gaan doen. Nou heb ik al best veel gelezen over het zelf spuiten van je kappen maar er blijven mij toch een paar dingen onduidelijk. De kappen hoeven niet kaal geschuurd te worden, maar dof geschuurd. Er word gezecht eerst met 400 waterproof, daarna 600. Andere zeggen weer, voor kunstof mag je nooit grover als 500. En hoezo moet ik waterproof nemen, moet ik de kappen nat houden tijdens het schuren? Na het schuren kan ik beginnen met het spuiten. Heeft het nut om voor het spuiten, de kappen eerst nog eens af te gaan met een soort klevend doekje voor enige stofresten? Ik lees dat mensen die met compressors spuiten dit nog wel eens willen doen. Eerst 2 lagen hechtgrond omdat het kunstof is. Als die gedroogt zijn (+/- 20 minuten per laag) kan ik beginnen met de primer. Volgensmij zijn de krassen niet al te diep, zeker als ik nog geschuurd heb, dus kan ik dan ook gewoon van die vullende primer nemen? Dan zie je erna volgensmij ook niks meer van de krassen, filler noemen ze dat toch? Hoeveel lagen primer moet ik op de kappen doen? En hoelang ik moet ik wachten tussen het spuiten van de lagen? Als ik het aantal benodigde lagen op de kappen heb, moet ik de primer dan eerst een bepaalde tijd laten uitharen, of kan ik al beginnen met de eerste laag lak?

Dit bericht is gewijzigd door rabin20 op 28-12-2007 om 21:04 uur.

`
Oke, het is iets over spuiten, maar beter ga je alinea's gebruiken, iets pretiger te lezen, want ik lees al 3x over je eerste 3 regels


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved