Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'yamaha tzr overkopen' (ID 46923).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 24-12-2007 17:27.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
Am6 schakelkwaal is simpel op te lossen, zet je schakelpookje goed zodat je niet 10cm met je voet omhoog moet, doe er goeie olie in, stel je koppeling goed af en klaar issie.
Een (nm) rs is sneller in de bochten imo, frame is tog net wat beter bij de rs, dat is gewoon een feit. Vering bij de rs is hetzelfde als bij de tzr, te slap als je 80+ kilo weegt, daaronder valt het wel mee. Maar de achterveren kunnen idd kapot gaan, maar dat is te weiten aan verkeerd gebruik zoals oa over drempels met 50km/u. Verder zitten er standaard goeie banden op een tzr (kan je niet van een senda zeggen). Het comfort valt reuze mee, alleen bagage ruimte heb je niet echt veel (in een rs meer). Persoonlijk vind ik een rs gemakkelijker sturen, dat komt wss door de smallere banden.
En bochten: Je vindt de grens tog niet van een tzr/rs, dus maakt niet uit.
hoop dat je er wat aan hebt
Bagageruimte van de rs is wel net wat beter ja.
Maar in de bochtjes voel je het verschil wel, maar maximaal eruit halen is toch vrij lastig. Beide een goede wegligging. Als je flink plat door de bochten wilt knallen dan is de rs wat sneller, maar die is rechtuit wel wat minder stabiel als de tzr. Maar wss als je op de rs ook bredere banden legt (tzr maat kan ook op rs) dan zal het niet veel meer uitmaken.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved