Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'welke enduro motor?' (ID 46922).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 24-12-2007 14:23.
Houd er ook rekening mee dat wanneer er 25 kW op een kenteken staat, dat niet automatisch betekend dat je er ook op mag rijden.
Er is ook nog een eis van max 0,16 kW per kg waar de motor aan moet voldoen.
Dus stel je hebt een motor gekocht van 120 kg met 25kw: 25/100=0.21 Hier mag je dus niet op rijden ook al staat er wel 25kw op het kenteken bewijs.
En bij de offroad klopt vrijwel nooit het aantal kW wat op papier staat. Een ktm640 lc4 heeft bijv 17 kw op de papieren staan, maar in de fabrieksgegevens staat gewoon doodleuk 40 kW.
En je zei dat je er ook mee wilt crossen? als je op de crossbaan wilt raad ik je een motor als een xr lc4 of iets in die zin af. Zijn te zwaar en te lomp, sturen totaal niet licht enz. Als je echt de crossbaan op wilt moet je kijken naar een crf, wr of andere competitie motor met kenteken.
Ook dan moet je weer goed oppassen, weinig van zulke motoren hebben legaal een kenteken verkregen. Je ziet ook vaak op marktplaats: cr250 1985 aangeboden met kenteken van 1990.... dat kan, maar of het legaal is.....
Maargoed, ik denk dat het grootste deel van de 25kw motoren die aangeboden zijn niet daadwerkelijk voor licht rijbewijs legaal zijn. Grote problemen zul je er waarschijnlijk niet mee krijgen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved