Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '80cc AC cil. op 80cc LC blok' (ID 46865).
De reply is geschreven door wipe-out (UserID 384) op 19-12-2007 22:04.

Als je persé een luchtgekoelde cilinder wil, kun je een MCX cilinder kopen. Deze is in principe hetzelfde als de LC cilinders, enkel is deze luchtgekoeld. Kwa vermogen zul je hier niet veel mee opschieten.

De enige voordelen die ik zo kan bedenken zijn dat een luchtgekoelde cilinder minder opvalt onder bijvoorbeeld een MTX-sh of MB met MBX blok. Het tweede voordeel heb ik enkel gehoord, ik heb er zelf geen ervaring mee. De luchtgekoelde cilinder zou beter getuned kunnen worden omdat er bij het dremelen niet op koelkanalen gelet hoeft te worden: de poorten kunnen groter gemaakt worden.


Zoals je misschien al duidelijk is, is de inhoud van de luchtgekoelde cilinders groter, omdat de slag groter is. De slag is grofweg 10mm langer, waardoor de cilinderinhoud grofweg 24cc groter is bij een boring van 55mm.

De cilinders van MBX 80 en MB/T 80 zijn dus compleet andere cilinders. Ze zijn niet uitwisselbaar.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved