Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'het af stellen van ontsteking honda mt' (ID 46644).
De reply is geschreven door Jozeff (UserID 1607) op 6-12-2007 11:59.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nou je draaid aan je krukas ,tot dat je zuiger in de hoogste stand staat(helemaal boven in) dan zet je een streep op je vliegwiel en die trek je door tot iets op het carter. dan heb je een onstekingafsteller nodig(is een soort laser achtig iets) daarmee krijg je een streep horizontaal op je vliegwiel. dan zet je de brommer aan en laat hem stationair lopen, en richt je de ontstekingafsteller op het vliegwiel. dan moet de streep van de ontstekingafsteller zo dicht mogelijk zitten bij de streep die je op het vliegwiel en op carter hebt zitten.

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 6-12-2007 om 7:37 uur.


hij moet niet precies op bovenste dode punt ontsteken, maar beetje ervoor. hoeveel precies dat moet je in de gegevens van de betreffende brommer kijken. Voor de rest klopt het verhaal wel ongeveer
Alleen is het bij mt makkelijker de ontsteking gewoon statisch af te stellen, aangezien het toch altijd goed gaat als je de grondplaat helemaal naar rechts draaid.
Bij ori cilinder kun je heb gewoon op de tekens gelijk zetten. (teken op grondplaat en uitsteeksel van carter)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


tis geen auto, en heeft ook geen contact punten


dynamische controle/afstelling van ontsteking is niet slechts voorbehouden voor auto's of voor contactpunten.
Gaat op elke brommer/motor, maar op 2 takt zonder contactputnen staan meestal geen tekens op vliegwiel dus kun je ook niet veel met die dicolamp doen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved