Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '70cc eurokit met 12mm mikuni' (ID 46641).
De reply is geschreven door koekie (UserID 10787) op 5-12-2007 22:03.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
Ik wil tóch wat sneller op mijn tsx.
Ik heb nu, voor zover ik weet, een std 50cc import cilinder en een 16mm mikuni met Twin Air filter (kan ook 12 zijn, heb nog geen type-aanduiding gevonden. Je kon t ook opmeten, maar wát moet je dan meten?)
Er zit een std uitlaat op met een jamarcol demper ofzo, zo'n goedkope chromen.
Maar nu wil ik niet gelijk naar de 70cc eurokit, en hoorde ik wat over de 50cc Charmo cilinder. Nergens nieuw te vinden maar wel 2e hands paar gezien.
Maar is zo'n Charmo een membraan cilinder? En waar zit het membraan bij een tsx? Want ik had exploded views gezien waar het leek alsof het membraan onderaan de cil zat, maar hij hoort toch tussen de carb en de cil te zitten? Vind het maar wazig. Weet niet of cilinder die er nu op zit een membraan heeft, maar het als ik naar die expl views kijk lijkt het er wel op, er zit zo'n blokje tussen de cil en het carter.
Maar goed, die 50cc Charmo. Als ik zo'n cil zou hebben, en ik heb een 16 mikuni en std uitlaat, gaat dat lekker lopen en hoe hard ongeveer? En wat komt er qua afstelling nog bij kijken?
thnx alvast he!
TSX is half zuiger, half membraan gestuurd. Membraan zit idd onder de cilinder
Als jij die cil regelt, met een 16mm en een std uitlaat, zul je max 70 rijden... Zijn opzich wel leuke cylinders, maar mijn voorkeur gaat toch sneller uit naar de 70cc variant
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved