Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 27' (ID 45360).
De reply is geschreven door - Kevin - (UserID 14885) op 22-11-2007 16:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
doordat de vloeibare benzine in de carburator vernevelt wordt en verdampt, wordt er warmte onttrokken aan de buitenlucht.
het is de hele carberator die dan koud wordt. Het is de lucht om de carb heen die gaat bevriezen, niet water in de tank oid.
Als er veel vocht in de lucht zit dan is de kans op bevriezen dus ook groter.


I know

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
wel rekening mee houden dat je pompje niet zomaar uit het blok kunt trekken. aan de binnenkant valt er dan een tandwiel in je carter. Daarvoor moet je even koppelingsdeksel eraf halen.
ik liet de oliepomp gewoon altijd op blok zitten zonder af te doppen oid. waarschijnlijk gaat je pomp dan wel kapot.


Niet bij een Honda blok. Ik dacht dat die het over een Honda blok had. Daar zit de oliepomp ook meer in de weg. Wil je een carb groter dan 24 mm monteren. En ik vind het zonder meer clean en mooier ogen.

Je kan zoals Jozeff zegt de oliepomp ook gewoon laten zitten als deze verder niet in de weg zit.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved