Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 27' (ID 45360).
De reply is geschreven door Jozeff (UserID 1607) op 22-11-2007 15:53.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Zoals ik weet? Ik weet niet dat die dingen bevriezen. Toen ik nog brommers had (Merk: Honda. type: van alles gehad) heb ik hier nog nooit last van gehad. Zelfs als het -8 graden celcius of lager was, reden ze nog prima.

Vorst ontstaat pas als de temp. onder de 0 graden celcius ligt. Bij een temp. van om en nabij de 10 graden zou dit nog niet moeten gebeuren.

Je hebt in de handel een aantal middeltjes die je aan de benzine kan toevoegen waaronder forte 2, verkrijgbaar bij de betere motorzaken.

IJsvorming (Icing) heeft alles met vocht en luchtsnelheid te maken. Op zich heeft temperatuur er niet eens zoveel mee te maken hoe kouder de lucht hoe beter een motor loopt. Ik zou de luchtstelschroef eens checken staat die niet erg nauw niet minder als 1.5 slag in ieder geval valse lucht checken van carburateur naar filter en sluit het filter goed in het fiterhuis en zijn er geen vernauwingen van carburateur naar filter. Heeft je brommer niet een lange tijd stil gestaan? Dan kan er water door de dop in de tank komen, maak de tank eens helemaal leeg inclusief slangetjes en carburateur en zuigt het filter geen vocht aan
want met ijsvorming zijn er 2 dingen aan de hand dat is vocht en valse lucht maar dan is vocht de belangrijkste veel succes.

Ivm met dat zwemmen, is alles wel geheel H20 vrij gemaakt?

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 22-11-2007 om 15:30 uur.


doordat de vloeibare benzine in de carburator vernevelt wordt en verdampt, wordt er warmte onttrokken aan de buitenlucht.
het is de hele carberator die dan koud wordt. Het is de lucht om de carb heen die gaat bevriezen, niet water in de tank oid.
Als er veel vocht in de lucht zit dan is de kans op bevriezen dus ook groter.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


[...]


Gewoon de slangen eraf halen en een losse gaskabel kopen. Er zit nu hoogstwaarschijnlijk een splitter op je gaskabel om deze naar de oliepomp te laten lopen.

Vervolgens wel even je oliepomp aansluitingen afdichten ivm het aanzuigen van valse lucht .

Of je doet het zoals ik heb gedaan bij mijn MT8, zie onderstaande foto's. De oliepomp is verwijderd. Vervolgens heb ik een flexibele rubberen stop gemaakt. Deze heb ik met vloeibare pakking bevestigd. De stop zit overigens links naast de bout van de slangengeleider

afbeelding
afbeelding
afbeelding



wel rekening mee houden dat je pompje niet zomaar uit het blok kunt trekken. aan de binnenkant valt er dan een tandwiel in je carter. Daarvoor moet je even koppelingsdeksel eraf halen.
ik liet de oliepomp gewoon altijd op blok zitten zonder af te doppen oid. waarschijnlijk gaat je pomp dan wel kapot.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved