Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'membraan' (ID 46435).
De reply is geschreven door Tommyofzo (UserID 10185) op 22-11-2007 12:04.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
haha jezus wat een reacties allemaal! Iedereen heeft deze dingen toch moeten leren

Ik zal even goed uitleggen hoe werkt:

Het membraam is zoals vele hierboven al gezecht hadden een soort klep die maar naar een kant open kan! Je kan dus wel lucht of brandstof via de de ene kant door het membraam duwen, dan gaan deze klepjes van de fitting en komt er een opening, maar andersom kan het niet, de membraam kleppen worden dan tegen de fitting gedruk waardoor er geen mengesel doorheen kan.

Het proces gaat bij een 2 takt zo:
Er word nieuwe brandstof via het membraam in de cilinder gezogen, dat dit er in word gezogen kan doordat de zuiger OMHOOOG gaat. Hierdoor trekt hij alles vacium en zullen de kleppen van het membraam openen.
In iedergeval gaat de zuiger omhoog, het brandstof zit er in en er komt een vonk waardoor de cilinder op zijn Bovenste Dode Punt (BDP) een flinke klap krijcht door het mengsel dat ontbrand! De zuiger knalt omlaag, de uitlaatpoort kan open en door de kracht van d omlaag gaande zuiger word het verbrande mengsel weer de uitlaat uit gegooid!

De druk die ontstaat door de zuiger die omlaag gaat, kan niet door het membraam, omdat deze maar op een manier open kan

Het lijkt me niet dat een brommer GOED kan lopen zonder membraam omdat het aanzuigen en blokeren van brandstof dan niet gaan!

Succes

tis membraan

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 22-11-2007 om 12:05 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved