Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'rs start niet' (ID 46362).
De reply is geschreven door helly (UserID 14161) op 20-11-2007 19:59.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
Als jouw koppeling niet ONTkoppelt, is je achterwiel dus hele tijd vast verbonden aan je krukas, Deze kan niet vrij draaiien omdat je cilinder+zuiger compressie heeft, right?
Als je koppeling de heletijd koppelt, is je achterwiel dus hele tijd onderbroken van krukas, dus kun je de hele tijd je wiel draiieen, ook als hij in versnelling staat en je je koppeling neit in knijpt.
Wat je moet doen: brommer in z'n 1, lopen zonder kopeling in te knijpen, als je achterwiel blokkeert grijpt je koppeling aan en heb je compressie
als je achterwiel niet blokkeert is of je kopp te los, of heb je geen compressie, draai dan stelbout bij je kopp heven helemaal uit, dan zou je kopp moeten aangrijpen.
Als nog steeds achterwiel neit blokkeert, zet je hem in zn vrij, laat je olie en koelvloeistof uit je blok lopen en haal je kopp-deksel van je blok af. Dan draaii je aan de gehele koppeling (ronde ding) als dat makkelijk gaat ronddraaiien heb je geen compressie, gaat dat met schokkende weerstand heb je wel compressie maar staat gewoon kopp te los. Dan draai borgmoer van je kopp los, je kan dan met schroevendraaiier die bus verdraaiien. Doe dit totdat hij wel ontkoppelt (kun je zien aan platen+voelen) en je bent klaar.
ik heb me koppelingsdeksel eraf gehaald en die draait met schokkende bewegingen naar rechts en links. dus is er volgens zeno hierboven compressie. maar ik snap niet wat de borgmoer hierboven is en hoe ik dus me koppeling strakker kan zetten. iemand die mij kan helpen?
trouwens er zat ook geen olie in me blok.. ik weet dat dit slecht is maar heeft dit invloed op het starten?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved