Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Gilera Gsm' (ID 46320).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 15-11-2007 21:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
en nu een serieuze reply:

Powerband wordt vooral beinvloed door je uitlaat
Een langere bocht betekent meer kracht onderin (powerband die bij lagere toerentallen begint) bijv 6-8k
korte bocht betekent meer kracht bovenin bijv. 10-12k

Een deel wordt veroorzaakt door de cilinder (is deze getuned?)

wat gunstig is voor een bredere powerband :
ietwat laagtoerigere uitlaat en uitlaatpoort ietwat verbreden.

helaas zijn de meeste powerbands ongeveer 2-3k toeren.
(hele piekerige setups zitten op 1-1,5k)

De breedte is gewoon lastig te realiseren, want je levert altijd wel ergens anders wat in.
(soort van weegschaal)

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 15-11-2007 om 21:21 uur.


slechte compressie zorgt er ook voor dat je onderin weinig kracht hebt.

met slecht bedoel ik dus lage/weinig

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-11-2007 om 21:28 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved