Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '80cc blok met 125 cc athena.' (ID 46182).
De reply is geschreven door - Kevin - (UserID 14885) op 9-11-2007 12:42.

Ten eerste gaat het hier hoogstwaarschijnlijk om AC cilinders en niet om LC cilinders aangezien Lesley een Honda MB heeft. Buiten dat worden er ook veel dingen fout opgegeven en vergeleken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
110 km/h haal je niet met een ori 80cc. (ook niet bewerkt)

ik heb 110cc malossi getuned en 24 mm vlakschuif en 110cc opmaat gedraaide kop en ik haal 95.

of je zou hem heel zwaar moeten vertanden. maar ga er maar van uit dat je met een 80cc niet boven de 100 uitkomt. (echte kilometers)



Dit is echt heel apart. Ik heb zelf een Malossi 110cc (lees 113cc) op mijn Honda MT8. Cilinder is niet bewerkt, al het andere wel. Ik heb met ori ontsteking een top van 140 a 145 echte kilometers gehaald, dit was wel met de zwaarste vertanding die erop kon: 17 / 35. Naar mijn idee kon het nog wel harder. Ook had ik geen opmaat uitlaat.

Toen ik nog tandwiel verhouding 16 / 38 had trok die ernstig hard op en had een top van 125 echte kilomters. In de eerste 3 versnellingen kwam het voorwiel met gemak van de grond.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ik heb zelf een 110cc malossi (93 echte cc's) heerlijk koppel cilindertje, heb hem zelf bewerkt (fluiters) en 24 carb spruit en powerbox (4 kleps membraam), kop uitgedraaid, std ontsteking (afgedraaid vliegwiel).
verlaste crosser uitlaat.
heel goed afgesteld
en daarmee 140 km/u en wheelies in ze 3.

import raad ik je af.
autisa is moeilijk te krijgen en ik weet niet of er een watergekoelde versie van is??
125 athene/euro slijt als de nete, dus als je kms wil maken raad ik 110 malossi aan


Dit is dus een Malossi LC cilinder en deze gaat niet op een MB, tenzij hij een watergekoeld blok heeft, maar daar ga ik nu even niet van uit.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt

klopt, athena meer een toeren cilinder, en malossi meer koppel cilinder.
maar het licht er maar net aan wat hij ermee wil.
ik rij 15 heen en 15km terug naar school


Dit is precies andersom. Athena 125cc is een koppel cilinder en de Malossi 110cc is een echte toerenbeuker.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda


neem is foto's man!

afbeelding

beste poorten dacht ik zo.




Hmm zitten wel 2 gietonzuiverheden in, bij je poorten, waarvan ik niet vrolijk zou worden, zeker niet als je er meer vermogen uit wilt halen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
Even voor de duidelijkheid, want ik zie in het begin van het topic wat dingen die niet kloppen over de (werkelijke) inhoud van de cilinders:

Luchtgekoelde 80cc+ cilinders voor MB/T 80 hebben in werkelijkheid ook echt de cilinderinhoud die ze in de naam dragen.

Eurocilindro (=Athena) heeft +- 125cc, Malossi heeft ook echt +- 110cc, enz.

Watergekoelde cilinders voor 80 blokken (MBX 80) hebben minder cc's dan de naam doet vermoeden.

125cc Athena heeft 98cc, de 110 Malossi heeft 93cc.


Hier sluit ik me dus bij aan, deze worden hier veelvuldig door elkaar gehaald.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
110 (116cc) Malossi is ongetuned gewoon de cilinder met de meeste potentie.. Ongetuned heeft een gast hier op het forum er 18.8 pk mee gebankt..

correct me if I'm wrong, maar dat is volgens mij nog niemand met een andere cilinder gelukt?


Dit is correct, alleen hebben mijn Malossi cilinders (Honda MT8) 113 cc's. Deze cilinder heeft heel veel tuningspotentie. Check mijn gallery MT8 maar voor wat leuke foto's en spullen zoals die Malossi cilinder. Ik zou trouwens minimaal een 28 mm carb nemen, meer kan altijd natuurlijk. Leuke vlakschuif wil het altijd wel goed doen.

Oja hier de link naar een MB8 van Jasper, ook een Malossi 110 cc met top rond de 140 km/h:

http://www.brommerfo...rofile/voertuig/3022

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 9-11-2007 om 12:58 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved