Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha RD50m' (ID 46132).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 6-11-2007 19:26.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DenAndres
ok alvast enorm bedankt met deze info, kan alvast even verder met het uitkuisen enzo.
Waar ik ook nog aan denk en ik was vergeten te vermelden dat hij wel enorm weinig compressie geeft...
Als je dat op de kickstart meet :
Bij een DT/RD/TY blok ''lijkt'' hij inderdaad heel weinig compressie te hebben als je op de kick-start voelt. De kick-start vertanding via koppeling naar krukas van zo'n Yamaha blok is gewoon erg licht, vooral als je het vergelijkt met een Honda MT oid lijkt hij inderdaad weinig compressie te hebben als je het via de kickstart voelt..
Het tegendeel is echter waar, een gezonde DT heeft net zoveel compressie als een MT, alleen is dit minder te voelen.
In mijn ogen gebruiks vriendelijker...
Een betrouwbaardere manier om lage compressie te ''voelen'' is OF via het vliegwiel, of in de 2e versnelling zetten, en kijken of je hem makkelijk voorruit geduwdt krijgt... ( dit hangt ook wel wat af van de vertanding, maar je snapt me punt.. )
De beste manier is natuurlijk met een compressie metertje..
Maargoed, als je alsnog denkt/of weet dat hij weinig compressie heeft, is denk je zuigertje versleten..
Als je het goedkoop (maar ook goed) wilt doen, alleen een nieuw zuigertje erin. (zorg wel dat je de goede maat hebt)
De beste manier is natuurlijk de cilinder laten honen en een nieuw zuigertje erin. Dit kost een paar tientjes en een beetje moeite meer.
Maar als de cilinder nog keurig netjes is, geen gekke krassen of sporen erin ofzo voldoet een nieuw zuigertje ook prima..
Ook kan je koppakking natuurlijk lek zijn.
Controleer en check de hele boel gewoon..
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved