Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha RD50m' (ID 46132).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 6-11-2007 17:29.

Ik denk dat de zuigerveren versleten zijn.

In dat geval is een nieuw zuigertje bestellen voldoende, als je de maat niet weet, cilinder meenemen naar de bromboer, en dan past hij wel een zuigertje voor je.
Of je meet het zelf op, en bestelt een nieuw zuigertje op www.50cc.nl

Ook kan het zijn dat de rechter krukas keering eruit ligt, maar dat betwijfel ik, aangezien je hem dan heel moeilijk gestart krijgt, nauwelijks loopt, en 7000toeren haal je dan never nooit niet..
( dus we houden dat maar even voor het laatste )

Ook kan je sproeier te groot zijn, ook dat betwijfel ik.
( niet met sproeier lopen kutten 9/10x is dat het probleem niet )

Bougie kan ook versleten/kapot zijn, vervang die als eerste zodat je weet dat die goed is. Kost ook niet veel...

Luchtfilter zou ook compleet verstopt kunnen zijn, dus check dat ook even.
Meteen de carburateur er ff onderuit halen, en die ff schoonmaken.
Meteen pakkingen vervangen, en kijken of de benzine filter(s) nog schoon zijn. ( gewoon ff de benzine kraan open zetten, en als het er hard uitstroomt is het wel goed... snel de kraan dicht )
( schrijf meteen even de sproeier groote op als je de carb. uit elkaar hebt )

Als dat allemaal lekker fris en schoon is en hij loopt nog steeds helemaal kut, gaan we naar de ontsteking/contact puntjes.

Haal het kleine kapje aan de linkerkant eraf, en kijk eens naar de contactpunten, misschien zijn deze wel versleten.
Als dat niet het geval is moet je ze afstellen op 0.35mm.

Ze moeten 0.35mm open zijn, als de zuiger helemaal op zijn bovenste dode punt is. ( ff met eej stokje in het bougie gat, aan het vliegwiel draaien, en NET op het moment dat de zuiger niet meer omhoog gaan moeten de puntjes 0.35mm open staan. )

Als je nog geen voelermaatjes hebt, ff naar de bromboer of een grote auto materialen zaak..

De contactpuntjes en condensator zijn echt heel erg gevoelig bij een DT/RD/TY.
Geen probleem verder, en helemaal niet erg, heeft alleen iets meer aandacht nodig.

iig, begin met schoonmaken van de carb. en luchtfilter (als dat nodig is) en daarna de ontsteking afstellen indien nodig.
Als het dan nog steeds niet lukt haal de cilinder er maar eens af en kijk je of de zuiger(veren) nog goed is/zijn..

Begin iig met de bougie, luchtfilter, carb, en onsteking nakijken/afstellen...




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved