Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ventilator en meer lucht voor de carb' (ID 7884).
De reply is geschreven door Martijn (UserID 357) op 10-3-2003 20:25.
joost kheb er eigenlijk wel zin om over door te gaan...over de carterdruk...
tuurlijk.ik heb et ook es bedacht...je kunt de lucht uiteraard ook gewoon helpen, zodat de motor niet alles hoeft aan te ZUIGEN...maar echt druk erop zetten is in mijn ogen niet goed (jij zegt dat het wel kan..dus wil er meer over weten) maar dat met die fannetjes zou opzich best goed kunnen werken dan..wlde eerst ook fan in mn luchtfilter maken..en dat ie dan net genoeg lucht zou blazen voor bepaalde toerentallen.dus zeg dat ie bij 5k 5000 liter lucht per minuut moet aanzuigen dan laat ik em mooi 5000 liter per minuut blazen..niet meer..
maja..vind maar ene fan die 5000l per minuut blaast...maja..is theoretisch...
en zowieso..de carterdruk moet iig hoger zijn dan de druk van de buitenlucht (gechargede inlaatlucht in dit geval) anders sluit je membraam niet meer goed..
maar dan werkt de gechargede lucht juist weer als membraam bedenk ik net...carter kan het gweoon niet terugdouwen. vanwege de tegendruk van de lucht..
en het membraam zorgt gewoon voor tegendruk, dus als je zorgt dat je membraam weg is en je em supercharged oid dat dat als membraam werkt zeg maar en de druk in het carter niet hoger is dan normaal dan denk ik dat het heel erg goed is juist...
en de druk zal ook wel lekker werken bij omhooggaande slag...pompt ie de zuiger lekker omhoog.maja..dan blaast ie weer het mengsel via het carter direct in de cil, dus moet je zorgen dat het mengsel afgesloten is van het carter bij de compressieslag,..
normaal doet het membraam dat ..maar dat is nu weg..dus moet je een zuigergestuurde inlaat hebben..
mss topic over openen in PF.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved