Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'vermogens verlies?' (ID 45930).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 28-10-2007 9:26.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Je stinger heeft niet voor niets één bepaalde lengte, die lengte en doorsnelde bepalen de weerstand die hij aan de doorstromende lucht geeft.

Ik zou dus vanaf het originele einde van de stinger doorgaan met een grotere buis om weerstand tegen te gaan, anders zou je pijp nogwel eens wat piekeriger en hoogtoeriger kunnen worden.

In het slechtste geval (weet niet hoe lang je stinger wilt gaan maken) kan de motortemperateuur te hoog oplopen en je zuiger smelten (zeeer onwaarschijnlijk )

Ik zou er dus niet "zomaar" en pijp aanbeunen:P


In principe heb je gelijk, alleen je overdrijft het een beetje denk ik.

Ik zou achter de laatste conus de stinger warmstoken en ombuigen, of schuin afslijpen en andersom weer terug lassen. En van daar uit ga je verder werken, en op het moment dat je het einde van de stinger bereikt ga je er een iets dikkere pijp op zetten en verder naar je demper.

Dan blijft je pijp ongeveer gelijk presteren..

Als je dat niet doet zal het echter ook niet zoveel uitmaken denk ik.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 28-10-2007 om 9:27 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved