Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'olietank/bagage rek' (ID 45617).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 11-10-2007 16:17.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Ik snap dat wantrouwen mbt. die oliepompen eigenlijk niet zo. Ik durf te wedden dat veel mensen ook nog met een mechanische waterpomp rondrijden op hun watergekoelde brommer. Oke, bij extreem hoge toeren kan 'ie het misschien "niet aan" ofzo, maar verder lijkt me er niet zoveel aan de hand zolang je alles maar regelmatig controleert.


Ik ben het hiermee met je eens, ik heb ook altijd gewoon met een oliepomp gereden en nooit problemen ermee gehad. Ik zou ook niet weten wat er kapot moet gaan. Zorgen dat je kabels in orde zijn en er fatsoenlijke olie in gaat moet voldoende zijn.

Daarnaast zijn de oliepompjes slimmer dan je denkt, want ze zijn zowel belasting- als toerentalafhankelijk. Dus de opbrengst varieert binnen bepaalde waarden en hij geeft dus meer olie als daarom gevraagd wordt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
ok en hoe zorg je er nou voor dat je goeie verhouding hebt?


Je moet hem 1 keer goed afstellen, door volgas te geven moeten een streepje op de schijf waar de oliepompkabel aan vast zit en een streepje dat op het vaste deel van de oliepomp zit met elkaar overeenkomen. Zo zit het ongeveer, weet niet hoe het bij een RS zit maar het spreekt voor zich als je het ziet.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 11-10-2007 om 16:19 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved