Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'mbx verzekering' (ID 7844).
De reply is geschreven door Martijn (UserID 357) op 8-3-2003 21:30.

stomme sukkels...een mbx50 is niet ingevoerd en is dus ook niet gekeurd als brommer...dat is dus ook een MOTORFIETS.

als je aangehouden wordt:

je rijdt op een niet gekeurde motor.
Je hebt geen motorrijbewijs.
Je hebt hem niet verzekerd (als brommer jah )

je krijgt zowieso dikke bekeuring, apparaat wordt in beslag genomen, krijgt mss motorrijontzegging tot je 21e (is wel extreem maar het kan wel) aangezien je zonder rijbewijs op een motor rijdt.

tjah...tis een risico, en velen hebben het genomen. soms gaat het goed, maar laat het in ieder geval duidelijk zijn dat je niet meer op een opgevoerd brommertje rijdt maar op een motor.

weet dat je in principe niet verzekerd bent.
Veel agenten weten dat een mbx niet in nederland is ingevoerd, en dan gaan ze naar je goedkeuringsnr zoeken.

OK nu nog ff mededelng: ook al heb je een mbx50 oid die netjes 45 rijdt or whatever, voldoet precies aan de eisen van een brommer, je bent de lul..het blijft een motor (nog niet eens goedgekeurd ook want mbx50 voldoet niet aan motoreisen)

Een tsx/mtx whatever met een 80blok...krijgt waarschijnlijk bekeuring voor te hoge constructiesnelheid...

conclusie...beter brommer flink opvoeren dmv een 80blok (wordt er hooguit onderuit gehaald denk ik) dan een illegaal frame (complete brommer) proberen te verzekeren en dan ook nog opgevoerd rijen.

edit: lees net dat je een nsr frame gaat scoren...das goei plan...want dan heb je dus een flink opgevoerde brommer, en zoals hierboven gezegd is dat wel beter dan mbx*0 frame



Dit bericht is ge-edit door Martijn op 8-3-2003 21:31


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved