Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cilinderkop spuiten' (ID 7841).
De reply is geschreven door scania (UserID 1494) op 7-3-2003 20:49.

jongens als eerste wil ik ff zeggen dat ik het leuk vind dat er iemand met die boeken komt!@!!!!
dat koelvloeistof niet warmer word komt door de cirqulatie(schrijf ik het goed???)
en dat is met olie het zelfde verhaal.

hebben jullie nooit gehad dat jullie motor gaat roken in de regen???(op de cyl)
dat komt natuurlijk omdat er regen op komt,die meteen gaat koken,en kokent water word waterdamp.

in de verbrandings kamer word het absoluut 1200 graden, ijzer is een bijna perfecte geleider(edel metalen nog beter)
dat de cyl kop niet altijd 1200 graden word ivm rijwind koeling klopt ook nog,maar ik zou tog ook af en toe wel eens over bv de boulevard willen rijden,daar zal je dan tog stap voets moeten rijden.
als je brommer niet tegen zulke hoge temp kon zou het dus meteen einde oefening zijn.
en let wel ff op, ik heb het continu over een PLAATSELIJKE warmte.
ik zeg dus niet dat de complete motor zo warm word,maar er treden plaatselijke temp van 1200 graden op,
en waar de ontbranding plaats vind is de cyl(in bdp) en de onderkant van de kop.
ik blijf er tog bij dat hij temp van die waarden haalt.
maar de gene die mij niet willen geloven: even goeie vrienden hoor!!


het is wel een heftige discussie gewordenm, wie had dat ooit verwacht bij zo'n vraagje.
maar iedereen is vrij het zijne er van te denken hoor.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved