Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cilinderkop spuiten' (ID 7841).
De reply is geschreven door Nick (UserID 1) op 7-3-2003 20:04.

Nou die cilinderkop wordt dus amenooitniet 1200 graden he! En ook geen 500+ graden!
Ik denk dat de temp van je cilinder niet hoger komt dan 150 graden.
En je kop dan uiteraard ook.

Ten eerste heb je altijd dikke rijwind, waardoor (JUIST omdat metaal zo'n goede geleider is ) de cilinder ogenblikkelijk een heel groot deel van ze warmte kwijt kan.
Ik heb een keer gelezen dat de ideale ontbrandingstemperatuur bij de 60 graden Celsius ligt.
Let overigens eens op de temperatuur meter (van de auto of motor of weet ik het) van de koelvloeistof. Dat is de temperatuur die aan (of vlak na) de cilinder(s) wordt gemten. De meeste meters lopen daar bij 130 graden al dik in het rood.

Neej, die cilinderkop wordt echt geen 600 graden. Ik schat dat ie tijdens het rijden inderdaad niet warmer zal zijn dan 90 graden. Misschien tijdens het stationair lopen of crossen ofzo hij een paar tientallen graden warmer zal worden. Maar dat komt echt niet in de buurt van 600 graden hoor

edit: hmmm er zijn me een aantal users voor geweest in de afgelopen 5 minuten dat ik dit bericht zat te typen

Dit bericht is ge-edit door nick op 7-3-2003 20:05


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved